Je nutné pojistit peníze na bankovní kartě

Jak funguje Pojištění Platební karty?

Policie bude chránit, pokud člověk ztratí kartu nebo peníze z ní ukradnou zločinci. Pojistitel uhradí klientovi škody: ukradený je vrácen na účet a ztracená karta je zdarma převedena.

Je však třeba velmi pečlivě přečíst podmínky smlouvy-zejména to, jaké události budou považovány za pojistnou událost a jaké odškodnění lze očekávat.
Seznam pojistných událostí je obvykle mnohem širší.

Před jakými riziky lze kartu chránit?

Většina pojistek kompenzuje krádeže peněz z karty, pokud:
  •  byla ztracena nebo unesena.;
  •  její data byla ukradena pomocí technických zařízení, jako je skimmer, překryv na klávesnici bankomatu nebo videokamera, která byla schopna "sledovat" informace z karty a PIN kód;
  •  údaje o kartě unikly do sítě nebo podvodníci je vylákali pomocí phishingových stránek;
pachatelé okradli majitele karty poté, co vybíral peníze z bankomatu.
Ve smlouvě nebo pojistných pravidlech, které jsou k ní připojeny, jsou obvykle podrobně popsány možné pojistné případy s příklady. Je důležité je prozkoumat před vydáním pojistky, abyste pochopili, v jakých situacích byste měli očekávat vrácení peněz a v jakých případech ne.

Kdy může odmítnout zaplatit pojištění?

Pokud porušíte pojistné podmínky. Například nedodržujete bezpečnostní opatření, která jsou předepsána ve vaší smlouvě s bankou.

Zejména jste povinni uložit PIN kód odděleně od karty a nikomu neoznámit její údaje (pro získání překladu stačí odesílateli sdělit pouze číslo karty). To znamená, že pokud jste" pomohli " zločincům zjistit tajné údaje, nebude žádná kompenzace.

Žádné pojištění nezahrnuje případy, kdy Vás sociální inženýři přesvědčí, abyste jim sami převáděli peníze nebo vám sdělili údaje o kartě a potvrzovací kódy operací.

Obecně platí, že pojistka předepisuje další podmínky, které musíte splnit, abyste získali pojistné plnění:
  •  Nahlásit krádež včas. Obvykle je stanoven přesný termín, kdy je třeba nahlásit krádež: pár dní nebo dokonce několik hodin. Během této doby by měl nejen informovat pojistitele, ale také zpochybnit operaci v bance, aby zahájil interní vyšetřování. Nezapomeňte napsat prohlášení na policii, bez toho pojišťovna odmítne zaplatit.
  •  Okamžitě zamkněte kartu. Smlouva může stanovit, že musíte kartu zablokovat do 24 hodin nebo dokonce několik hodin od krádeže. V opačném případě má pojistitel právo odmítnout náhradu škody, i když jsou splněny zbývající body smlouvy.
  •  Sestavit balíček dokumentů. Před rozhodnutím o vrácení peněz, mnoho pojistitelů vyžadují celou sadu papírů: kopii rozhodnutí policie o zahájení trestního řízení nebo odmítnutí v tomto, osvědčení o výsledku interního šetření banky. Pokud banka po prostudování všech okolností sama uhradí ztráty, pojistitel je nebude znovu kompenzovat.
V důsledku toho může vrácení ukradených peněz z pojištění trvat několik měsíců.

Pokud pojistitel platbu odmítne a vy s jejím rozhodnutím nesouhlasíte, obraťte se na finančního ombudsmana. Před soudem řeší spory klientů s pojišťovnami. Ale pouze tehdy , když vaše nárok na pojistitele je nižší než určitá částka, jinak budete muset jít k soudu.

Pokud budu dodržovat všechna pravidla banky a pojišťovny, vrátí se ukradené peníze úplně?

V pojistné smlouvě je vždy stanoven limit pojistného plnění.

Obvykle se v politice nabízejí všechny karty, které máte otevřené v jedné bance. Pokud jsou vázány na různé účty, Můžete si vybrat jinou velikost plateb pro každou kartu.

Výše odškodnění obvykle závisí na typu pojistné události a dokonce i na okolnostech nehody. Například v některých pojistkách píšou, že při loupeži u bankomatu se nevrátí celá ukradená částka, i když je uložena v pojistném limitu, ale pouze 60% z ní. A pokud člověk vybral peníze v noci, pak mu bude vyplacena ne více než určitou částku, bez ohledu na to, kolik mu sebrali zločinci.

Všechny tyto podmínky jsou uvedeny ve smlouvě s pojišťovnou.

Cena pojistky je přímo závislá na výši maximální kompenzace a souboru pojistných událostí. Může se pohybovat v určité roční výši.

Vyplatí se tedy kartu pojistit?

Ochranu karet zpravidla aktivně nabízejí svým klientům banky, které působí jako agenti pojišťoven. V některých případech je ale banka i bez pojištění povinna vracet peníze, které podvodníci ukradli.

K tomu musí být splněny dvě podmínky:
  1.  Nahlásil jste bance krádež nejpozději následující den od obdržení oznámení o podezřelé transakci na kartě. Pokud banka z nějakého důvodu vůbec neposlala zprávu o transakci a vy jste náhodou objevili nelegální odpis, máte právo požadovat vrácení peněz a později-kdykoli, alespoň rok po operaci.
  2.  Při používání karty jste dodržovali bezpečnostní pravidla. Zejména, nepsal PIN kód přímo na kartě, nebo ji uložit spolu s kartou, nikdo ji nechal vyfotit, a sám nekladl fotografii na sociálních sítích, neoznámil tajné údaje podvodníkům.
Pokud zatáhnete s tvrzením o neoprávněném odpisu nebo zjistíte, že peníze byly ukradeny včetně vaší viny, banka je nevrátí. Ale i Pojišťovna v takové situaci s největší pravděpodobností odmítne platbu.

Čím opatrnější používáte bankovní kartu, tím méně má smysl ji pojistit. Pokud však plánujete odstranit z karty velké částky a obáváte se lupičů, můžete si zakoupit pojistku. Koneckonců, banky nevrací peníze v případě loupeže nebo krádeže hotovosti.

Pojištění proti kyberšikaně se může hodit těm, kteří například často stahují hry nebo nakupují v nových e-shopech. Hlavní věc - pečlivě prostudujte podmínky smlouvy před podpisem.

Pokud vám byla uložena pojistka nebo jste si ji prostě rozmysleli, můžete ji vrátit do 14 dnů po zakoupení. Další informace o pravidlech návratnosti naleznete v textu "jak se zbavit zbytečného pojištění".

V každém případě, budete vydávat politiku na kartu, nebo ne, vždy dodržujte pravidla finanční bezpečnosti: mějte v tajnosti úplné údaje o kartě a tajné kódy, připojte SMS nebo push oznámení o všech transakcích na kartě, abyste se okamžitě dozvěděli o podezřelých odpisech.